Trytytka wersja 2.0


  • 2023-09-12 08:58
 
UWAGA! Jest to artykuł archiwalny. Niektóre informacje takie jak ceny, lista towarów itp. mogą być już nieaktualne. Wszelkie aktualne dane znajdują się w aplikacji MIKE.

W codziennej pracy serwisy motocyklowe zużywają mnóstwo różnych materiałów eksploatacyjnych, za które klient bezpośrednio nie płaci, a ich koszt jest wliczony w usługę robocizny. Są to różnego rodzaju płyny, pasty i aerozole, czyściwa bawełniane, ale także opaski zaciskowe. I właśnie na ich temat chcielibyśmy dziś zwrócić Waszą uwagę.

Praktycznie podczas każdej, nawet drobnej naprawie podzespołów elektrycznych motocykla lub quada popularnie nazywanych „trytytek” zużywa się niezliczone ilości. Opaski są z nami od końca lat pięćdziesiątych. Ich twórcą był niejaki Maurus C. Logan, pracownik amerykańskiej firmy Thomas & Betts, która była dostawcą podzespołów do fabryki Boeinga. Logan otrzymał zadanie zaprojektowania systemu montażu wiązek elektrycznych do prowadnic umieszczonych wewnątrz kadłuba samolotu. Efektem jego prac była opaska wykonana z blachy stalowej, która okazała się trudna w wykonaniu oraz wyjątkowo nietrwała. Po kolejnych miesiącach prac Logan zaprezentował opaskę z tworzywa, która ostatecznie okazała się idealna i do dziś produkowana jest w niezmienionej formie. Choć… i to się powoli zmienia.

Trytytki, a właściwie Ty-Rap (tak nazwano opaski w dokumentacji patentowej z 24 czerwca 1958) są w niektórych sytuacjach rozwiązaniem nietrwałym, co może prowadzić do wielu problemów w trakcie eksploatacji pojazdów szczególnie w warunkach rajdowych. Potrafią się one odkształcać pod wpływem wysokiej temperatury i w nieodpowiednim momencie luzować. W ostatnich latach pokazały się na rynku opaski z metalowym zatrzaskiem, które rozwiązują ten problem w 100%. Można je zacisnąć bardzo ciasno z gwarancją, że zamek nie puści nawet przy próbie skręcenia opaski za pomocą jakiegoś narzędzia. Jedyną możliwością poluzowania opaski jest jej przecięcie.

Rozwiązanie to jest szeroko stosowane przez teamy sportowe (samochodowe i motocyklowe) podczas przygotowań pojazdów off-road do najtrudniejszych warunków eksploatacji jakie można sobie tylko wyobrazić.

Od kilku tygodni są również dostępne u nas „od ręki” w czterech rozmiarach i opakowaniach po 10 sztuk.

Aby kupić osobiście udaj się do jednego z naszych przedstawicieli.

Aby dowiedzieć się więcej o opaskach z metalowym zatrzaskiem - kliknij tutaj.