TEXA – przewodnik po niektórych funkcjach (cz. 2)


  • 2023-07-20 12:50
 
UWAGA! Jest to artykuł archiwalny. Niektóre informacje takie jak ceny, lista towarów itp. mogą być już nieaktualne. Wszelkie aktualne dane znajdują się w aplikacji MIKE.

W kolejnym odcinku naszego przewodnika zajmiemy się tematem funkcji specjalnych, które dzięki oprogramowaniu diagnostycznemu TEXA można wykonać w wielu modelach motocykli, quadów, skuterów wodnych i śnieżnych.

Funkcje, o których piszemy to przede wszystkim:
- programowanie kluczyków,
- resetowanie parametrów autoadaptacyjnych sterowników silnika,
- odpowietrzanie systemu ABS,
- zmiany konfiguracji pojazdu, w tym układu wtryskowego, zarządzanie zawieszeniem i nadwoziem,
- regulacje składu mieszanki.

Wszelkie powyższe czynności wykraczają poza ogólną diagnostykę pojazdu, stąd począwszy od wersji BIKE 35 (2022 rok) producent wprowadził konieczność dostarczenia (w oryginale) wniosku o wydanie dostępu do funkcji specjalnych. Można go zobaczyć i pobrać na podstronie Do pobrania lub po kliknięciu TUTAJ. Wypełniony formularz prosimy wysłać pocztą lub kurierem na adres naszego biura w Gdańsku. Procedura uruchomienia trwa kilka dni i wykonuje się ją jednorazowo dla danego testera i licencji.

Po uruchomieniu dostępu do funkcji specjalnych wywołujemy je naciskając klawisz „Funkcje specjalne” w głównym menu po lewej stronie ekranu (patrz screen poniżej).


Aby korzystać z możliwości aktywowanych funkcji specjalnych komputer PC/tester powinien mieć dostęp do internetu. Co ciekawe, można skorzystać z funkcji specjalnych w trybie off-line (bez dostępu do internetu) np. w przypadku diagnostyki terenowej. Jest możliwość wykonania maksymalnie 5 regulacji. Aby ponownie móc skorzystać z funkcji specjalnych należy podłączyć komputer do sieci, aby oprogramowanie mogło zaktualizować licznik SpecialCode ponownie do 5. Licznik widać na screenie powyżej po lewej stronie na dole.

Usługa dostępu do funkcji specjalnych jest bezpłatna dla wszystkich użytkowników oprogramowania BIKE. Rekomendujemy wszystkim przeprowadzić tą procedurę zaraz po zakupie nowego urządzenia. Wszyscy pozostali użytkownicy, którzy jeszcze tego nie dokonali mogą to zrobić w dowolnym momencie. Jest to o tyle ważne, że wiele nowszych pojazdów z zaawansowanymi rozwiązaniami elektronicznymi wymaga niejednokrotnie użycia funkcji specjalnych do przeprowadzenia pełnej diagnostyki i naprawy.

Już za tydzień omówimy procedurę wykonania diagnostyki podczas testów drogowych (rejestracja parametrów pracy pojazdu w realnych warunkach drogowych).