Problemy z zawieszeniem w Honda CRF 300


  • 2023-12-04 15:14
 
UWAGA! Jest to artykuł archiwalny. Niektóre informacje takie jak ceny, lista towarów itp. mogą być już nieaktualne. Wszelkie aktualne dane znajdują się w aplikacji MIKE.

Firma Honda znana jest z wielu modeli motocykli, które w pewnym stopniu odmieniły świat, który znaliśmy wcześniej. Wszyscy kojarzymy takie legendy jak Gold Wing, seria CBR czy też Africa Twin. Należy przypuszczać, że „projekt CRF” miał uczynić to samo. I o ile w przypadku CRF 1000/1100 można mówić o sukcesie, o tyle w przypadku mniejszej pojemności czyli CRF 300 coś poszło jednak nie tak. Ale o tym w dalszej części tekstu.

Koncepcja wydaje się nader słuszna: stwórzmy motocykl, którym można dojechać do pracy czy szkoły, ale w weekend „skorzystajmy z jego usług” podczas ambitniejszej wycieczki poza miasto, najlepiej po nieutwardzonych drogach. Prawie się udało. Prawie, bowiem motocykl został stworzony z myślą o europejskim rynku, ale nie o europejskim kierowcy. Problemy z zawieszeniem Hondy CRF 300 znane są od lat i, co ciekawe, nikt nie wpadł na to, aby motocykl poprawić. Piszemy tu o Hondach CRF 300L oraz CRF 300L Rally produkowanych od 2021 do teraz.

Ale właściwie gdzie jest problem?

Sprawa jest stosunkowo klarowna. Honda wypuściła na rynek motocykl, na którym doskonale czuje się kierowca o masie 55-85 kg. Pamiętajmy, że chodzi o kierowcę „uzbrojonego” w buty, kask i pozostałe wyposażenie. Problem w tym, że Europejczycy są zazwyczaj ciężsi, co powoduje poważne problemy podczas jazdy, szczególnie po wyboistych drogach lub poza nimi (w terenie). Potwierdzają to zarówno użytkownicy jak i mechanicy, do których trafiają rozgoryczeni właściciele tych modeli.

Producent amortyzatorów YSS już kilka lat temu odpowiedział na liczne zapytania w tym temacie i wprowadził do oferty amortyzatory wstępnie zestrojone pod wagę kierowcy, zawierającą się w przedziale 86-105 kg. Produkty YSS posiadają w zależności od wymagań kierowcy regulację wstępnego napięcia sprężyny, kompresji i odbicia. Zapewniają one możliwość uzyskania pożądanych parametrów pracy zawieszenia w zależności od zmieniających się warunków terenowych, użytkownika lub wiezionego przez niego bagażu.

Należy jednak pamiętać że dobór potrzebnych elementów i dobre zestrojenie zawieszenia nie jest łatwe i najlepiej udać się do serwisu specjalizującego się w zawieszeniach motocyklowych. Praktyka pokazuje, iż w trakcie rozmów z klientami wyłapują oni (mechanicy) dużo ważnych informacji oraz specyficznych oczekiwań, które są istotne przy odpowiednim przygotowaniu tylnego amortyzatora do pracy.

Aby kupić osobiście udaj się do jednego z naszych przedstawicieli.

Aby dowiedzieć się więcej o amortyzatorach do CRF 300 - kliknij tutaj.