News
- 2024-08-04 09:59
- AŁ
Konwersja zestawu napędowego polega na zmniejszeniu rozmiaru łańcucha i zębatek, z rozmiaru fabrycznego na alternatywny, czyli mniejszy, np. z 530 na 525 lub z 525 na 520. Dlaczego jest to możliwe i po co to robić? Światowi producenci łańcuchów z uwagi na rosnące moce nowych motocykli bezustannie udoskonalają technologię produkcji oraz modyfikują materiały, z których zrobione są najnowsze łańcuchy napędowe.
Dlatego w przypadku starszych motocykli, mających jak na tamte czasy dość dużą moc, producent zastosował fabrycznie szerszy łańcuch, który obecnie można zastąpić węższym, a tym samym wyraźnie zmniejszając koszty zakupu całego zestawu napędowego. Użytkownicy starszych motocykli także spokojniej korzystają z możliwości jakie daje silnik, stąd należy dobrać parametry wytrzymałości zmęczeniowej i odporności na rozerwanie stosownie do potrzeb klienta. Nie zawsze najmocniejszy łańcuch jest najlepszym wyborem. Oczywiście żywotność napędu jest wprost uzależniona od stylu jazdy kierowcy oraz właściwej konserwacji układu napędowego.
Zmniejszając rozmiar łańcucha możemy zwiększyć jego jakość uszczelnień oraz wybrać opcję z powłoką galwaniczną, która znacząco wydłuża „czas życia łańcucha”. Jest to rozwiązanie szczególnie korzystne dla osób, które nie robią dużych przebiegów, więc taki napęd może posłużyć im wiele lat.
Jest wiele modeli motocykli gdzie można wykonać taką konwersję. Dla przykładu:
- Honda CBR 600F z 1992 miała łańcuch fabryczny w rozmiarze 530 przy mocy maksymalnej 100PS. Można dokonać konwersji na rozmiar 520.
- Yamaha YZF-R1 1000 z 2003 miała łańcuch fabryczny w rozmiarze 530 przy mocy maksymalnej 152PS. Można dokonać konwersji na rozmiar 520.
- Aprilia RSV 1000R z 2008 miała łańcuch fabryczny w rozmiarze 525 przy mocy maksymalnej 143PS. Można dokonać konwersji na rozmiar 520.
Konfigurator układów napędowych w MIKE, po wyborze motocykla pokazuje zestaw z łańcuchem o rozmiarze fabrycznym oraz alternatywę w postaci węższego łańcucha, o ile jest to możliwe w zależności od wybranego modelu. Z konfiguratora w MIKE codziennie korzysta kilkanaście tysięcy firm motocyklowych w całej Europie.
UWAGA! Nie wszystkim motocyklom stworzyliśmy taką możliwość. Wynika to przede wszystkim z ograniczeń jakie stawiają nam producenci zębatek, ale również specyficznych uwarunkowań technicznych, którymi charakteryzują się niektóre modele motocykli, gdzie zastosowanie innego łańcucha jest po prostu niebezpieczne.
Konfigurator napędowy w MIKE uruchamia się zawsze po wybraniu motocykla. Jeśli konwersja na inny rozmiar jest możliwa, pojawi się odpowiednia zakładka u góry, po lewej stronie okna wyboru składników zestawu. Obsługa tego mechanizmu nie powinna nastręczać jakichkolwiek problemów (patrz fotografia powyżej).
Aby kupić osobiście udaj się do jednego z naszych przedstawicieli.