PoczÄ
tek sezonu motocyklowego 2022 zbiegĹ siÄ z wybuchem wojny w Ukrainie. Dla wielu z nas byĹ to prawdziwy szok pomieszany z niedowierzaniem. Wielu naszych klientĂłw zaangaĹźowaĹo siÄ w pomoc ofiarom agresji. SpowodowaĹo to odsuniÄcie planĂłw inwestycyjnych na kolejne lata. WidaÄ to byĹo gĹĂłwnie w delikatnym spadku sprzedaĹźy narzÄdzi.
RosnÄ
ce ceny producenckie i bardzo niekorzystny kurs wymiany waluty euro dodatkowo utrudniĹ wielu warsztatom pracÄ, lecz mimo to obroty nie spadĹy. Na szczÄĹcie wiele zatorĂłw logistycznych udaĹo siÄ w tym czasie udroĹźniÄ, co znaczÄ
co poprawiĹo dostÄpnoĹÄ wiÄkszoĹci towarĂłw z naszej oferty asortymentowej.
Pogarsza siÄ natomiast wciÄ
Ĺź sytuacja demograficzna. Problemy z zatrudnieniem odpowiednio wyksztaĹconych mechanikĂłw motocyklowych na dobre pokrzyĹźowaĹy plany rozwojowe wielu warsztatĂłw. NiemalĹźe codziennie docierajÄ
do nas informacje o ograniczaniu zatrudnienia w firmach motocyklowych, co nieuchronnie prowadzi do wzrostu cen usĹug. Taka sytuacja nie sprzyja wzrostom sprzedaĹźy.
Na popularnoĹci zyskujÄ
natomiast serwisy internetowe, ktĂłre dziÄki ograniczonym kosztom potrafiÄ
realizowaÄ stosunkowo wysokie marĹźe na sprzedaĹźy czÄĹci zamiennych. Wielu wĹaĹcicieli warsztatĂłw decyduje siÄ ograniczyÄ iloĹÄ i zakres usĹug, przerzucajÄ
c czÄĹÄ siĹ na aktywnoĹÄ w sieci zarĂłwno na portalach aukcyjnych jak i na wĹasnych (niezaleĹźnych) platformach sprzedaĹźowych.